آموزش آنبریک کردن گوشی سونی اکسپریا Z5 به صورت قدم به قدم

آموزش آنبریک کردن گوشی سونی اکسپریا Z5

آموزش آنبریک کردن گوشی سونی اکسپریا Z5

این روزها افزایش کارایی دستگاه های اندرویدی کار چندان سختی نیست. هروقت صحبت از آنلاک کردن یا بروزرسانی می شود به راحتی می توانید از آموزش ها و نرم افزارهای مختلف برای این منظور استفاده کنید. با این حال هرچند ایجاد تغییرات در گوشی ها مزیت های زیادی دارد، اما باید توجه داشته باشید که این فرایند خالی از ریسک نیست. بنابراین قبل از اینکه گوشی Sony Xperia Z5 خود را آنلایک یا اپدیت کنید، باید با نحوه ی رفع مشکلاتی که ممکن است در حین انجام این فرایند برای گوشی پیش بیاید آشنا شوید.. به همین دلیل آموزش آنبریک کردن گوشی سونی اکسپریا Z5 را به صورت قدم به قدم برای شما در سونی یار تهیه کرده ایم.

با استفاده از مطالبی که در ادامه خواهیم گفت، می توانید سونی اکسپریا Z5 بریک شده ی خود را تعمیر کنید ( البته اگر گوشی شما هاردبریک شده باشد بهتر است به تعمیرگاه مراجعه نمایید).

علی رغم وجود روش های مختلف، آنبریک کردن Sony Xperia Z5 کار چندان ساده ای نیست. توجه داشته باشید که آموزش ما تنها شامل ایرادات نرم افزاری می شود؛ مانند مشکلات مربوط به رابط کاربری، پلتفرم اندروید، بوت لوپ (boot loop)، لگ (lag)، ایرادات، خطاهای فورس کلوز (force close)، خالی شدن باتری، داغ شدن بیش از حد، قفل شدن صفحه و.. .

اگر قصد دارید گوشی خود را ارتقا دهید ممکن است با یکی دوتا از ایرادهای گفته شده مواجه شوید. به همین دلیل توصیه می شود ابتدا روش حل این مشکلات را فرا بگیرید و سپس وارد عمل شوید.

شرایط متداولی که باعث سافت بریک شدن Sony Xperia Z5 شما می شود عبارتند از: تلاش برای روت کردن گوشی که ممکن است منجر به فورس کلوز یا بوت لوپ شود؛ تلاش برای نصب کاستوم رام که ممکن است منجر به باگ و لگ و یا بوت لوپ هنگام فلش کردن شود؛ همچنین از آنجایی که کاستوم رام ها رسمی نیستند، احتمال وجود مشکلاتی نظیر خالی شدن باتری و داغ شدن بیش از حد وجود دارد. تلاش برای آورکلاک یا آندرولت کردن دستگاه اندرویدی که ممکن است به دلیل اصلاح اشتباه فرکانس CPU به سیستم داخلی گوشی آسیب برساند و به همین ترتیب.

همانطوری که در ادامه خواهید دید، این مشکلات با ریستور کردن Sony Xperia Z5 و نصب رام استوک قابل حل است. با این حال توجه داشته باشید که بعد از آنبریک کردن Xperia Z5 دیگر دسترسی روت نخواهید داشت، بوت لودر مجدداً بسته خواهد شد و تمام اطلاعات شما، شامل اطلاعات شخصی و حساب ها،  پاک می شود. بنابراین بهتر است از تمام اطلاعات مهم خود بکاپ بگیرید. برای این کار می توانید از ابزارهای موجود و ذخیره سازی در فضای ابری استفاده کنید. به هرحال، تا جایی که ممکن است موارد ضروری را مانند مخاطبین، اطلاعات تماس ها، پیام ها، تصاویر، ویدیوها، فایلهای صوتی، برنامه ها، تنظیمات اینترنت، IMEI و NVRAM، تقویم، پسوردهای ذخیره شده و … را درجایی ذخیره کنید.

قبل از اینکه مراحل زیر را انجام دهید Xperia Z5 خود را شارژ کنید تا گوشی در حین فرایند آنبریک خاموش نشود.

 

آموزش آنبریک کردن گوشی سونی اکسپریا Z5

انجام هارد ریست (Hard Reset)

از طریق هارد ریست کردن می توانید تمام ایرادات نرم افزاری را برطرف کنید. این فرایند همه چیز را از سیستم داخلی Sony Xperia Z5 شما پاک می کند و سیستمی خالی از ایراد در اختیار شما قرار می دهد. به همین دلیل است که هارد ریست کردن می تواند سرعت گوشی شما را نیز بهبود ببخشد. برای یادگیری نحوه ی هارد ریست کردن سونی اکسپریا Z5 به این آموزش مراجعه کنید.

برای آموزش آنبریک کردن گوشی سونی اکسپریا Z5 مراحل زیر را دنبال کنید.

اکنون نحوه ی پاکسازی سیستم اندروید از طریق ریکاوری را به شما آموزش می دهیم.

به ترتیب زیر عمل کنید:

  • گوشی خود راخاموش کنید.
  • وارد حالت ریکاوری در Xperia Z5 شوید.
  • از منوی ریکاوری گزینه ی wipe cache partition و wipe dalvik cache را انتخاب کنید.
  • به منوی اصلی ریکاوری برگشته و گزینه ی Reboot system now را بزنید.

 

دانگرید کردن به اندروید استوک

اگر هارد ریست و پاک کردن کش مشکل را برطرف نکرد، باید فریمور استوک اندروید  را مجدداً روی Xperia Z5 نصب کنید. در این روش هم همه چیز به حالت اولیه ی خود بر می گردد. برای این کار نیاز به استفاده از کامپیوتر دارید و بهتر است موقتاً آنتی ویروس را غیرفعال کنید؛ همچنین باید چند فایل را دانلود کرده و درایورهای USB اکسپریا Z5 و Android SDK را نصب کنید. به آموزش نحوه  ی فلش کردن Android SDK در ویندوز و نحوه ی تنظیم ADB در MAC OS X و لینوکس که در سونی یار برای شما تهیه کرده ایم، مراجعه کنید. حال در صورت امکان developer options را از طریق چندبار ضربه زدن روی Built Number، و گزینه  USB debugging را که در مسیر “menu – settings – developer options” قرار دارد فعال کنید. سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

  • فریمور استوک اندروید Xperia Z5 را روی کامپیوتر نصب کنید.
  • Flash tool را از این لینک دانلود و نصب کنید.
  • اسمارت فون خود را در حالت fastboot قرار داده و به کامپیوتر متصل کنید.
  • با استفاده از Flash toolاندروید استوک را روی Xperia Z5 نصب کنید.
  • در صورتی که به جزئیات بیشتر درباره ی این فرایند نیاز دارید به این آموزش مراجعه کنید.

جمع بندی

سعی کردیم آموزش آنبریک کردن گوشی سونی اکسپریا Z5 را به ساده ترین شکل ممکن به شما ارائه کنیم. اگر بعد از انجام این مراحل همچنان مشکل پابرجا بود ما را از طریق نظرات مطلع سازید. تیم سونی یار در اولین فرصت شما را راهنمایی خواهد کرد.

منبع

مطالب مرتبط

۳ دیدگاه‌

  1. محسن گفت:

    با عرض سلام وادب
    من چند روزی است که یک اکسپریا z5 perimum خریدم و ناخواسته سکیورتی آن را با دادن جی میل فعال نمودم
    الان اندروید آنرا به ورژن ۶ ارتقا دادم ولی در مراحل بالا آمدن از من همان جی میل و پسوردش را می خواهد متاسفانه بنده آنرا فراموش کرده و قادر به بازیابی آن نیستم
    آیا با روش بالا که گفنید مشکل من حل می شود ؟
    لطفا راهنمایی کنید با تشکر- محسن

    • Ahmad Mohammadzadeh گفت:

      سلام؛
      لطفاً بخش مربوط به هاردریست رو انجام بدید، اگر مشکلتون رفع نشد در خدمتتون هستم.
      موفق باشید.

  2. 4li گفت:

    سلام
    من چند وقت پیش موقع فلش زدن m2 dual با فلش تولز کابل usb جدا شد و گوشیم بریک شد. بعد از آنبریک شدن گوشیم توسط تعمیرکار موبایل، سیم کارت دوم گوشیم کار نمیکنه! بنظرتون مشکل از چیه؟ با توجه به اینکه وقتی سیم کارت دوم را میذارم یا برمیدارم از گوشی، گوشی ریستارت میشه، پس یعنی جای سیم کارت دوم خراب نیست، ولی نمیدونم چرا سیم کارت دوم اجرا نمیشه؟ بنظرتون مشکل از کجاست؟ ممکنه آنبریکی که کرده بجای m2 dual از m2 استفاده کرده باشه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید. مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *