آموزش رفع مشکلات رایج Google Play

آموزش رفع مشکلات رایج Google Play

آموزش رفع مشکلات رایج Google Play

Google Play Store امن ترین و قابل دسترس ترین مارکت برای دریافت و به روز رسانی برنامه های اندرویدی است. اما گاهی در این مارکت با پیغام های خطایی مواجه می شوید. متاسفانه در این موارد، گوگل کدهای خطایی را به شما نشان می دهد که نمی تواند در حل مشکل چندان مفید باشد. در ادامه برای شما آموزش رفع مشکلات رایج Google Play را آماده کرده ایم.

Error 944

این خطا زمانی نمایش داده می شود که سرورهای گوگل پلی آفلاین بوده یا امکان دسترسی به آن وجود نداشته باشد. بهترین راه حل برای این مشکل این است که مدتی صبر کنید و سپس مجدداً امتحان نمایید. در مورد این خطا بهتر است بدانید که مشکلی از جانب گوشی شما وجود ندارد.

Error 941 / 927 / 504 / 495 / 413 / 406 / 110 / rh01 / rpc:aec:0

اگر هنگام دانلود برنامه از پلی استور با مشکل مواجه شوید، احتمالاً یکی از کدهای بالا را مشاهده خواهید کرد. هر کدام از کدهای بالا تفاوتی جزئی با هم دارند اما راه حل آنها یکسان است. برای رفع این مشکل ممکن است نیاز به یک Google ID جدید در گوشی خود داشته باشید.

برای شروع، به مسیر Settings > Apps > All > Google Play Store > Clear data & Clear cache. بروید. اگر مشکل برطرف نشود باید اطلاعات Google Services Framework را نیز که در مسیر Settings > Apps وجود دارد، پاک کنید. این کار به شما یک گوگل آی دی جدید خواهد داد. با این حال، ممکن است بعضی از برنامه ها به دلیل وجود گوگل آی دی جدید دچار مشکل شوند که در این صورت باید  آنها را دوباره نصب کنید.

اگر مشکل همچنان پابرجا بود باید اکانت گوگل خود را حذف کنید. برای اینکار به مسیر Settings > Accounts > Google و اکانت خود را حذف کنید. سپس گوشی را ریستارت کرده و اکانت را مجدداً اضافه نمایید.

DF-BPA-09 Error Processing Purchase

این پیغام هنگام دانلود یک برنامه ی غیررایگان نمایش داده می شود.  برای رفع این مشکل به مسیر Settings > Apps > All > Google services framework رفته و Clear Data را بزنید.

متاسفانه این مشکل گاهی اوقات مربوط به گوگل می شود و روش بالا جواب نمی دهد. در این حالت می توانید با کامپیوتر وارد پلی استور شده و برنامه ی موردنظر را دانلود نمایید.

best free android apps mobile gaming

Error 919

این خطا به معنای آن است که در گوشی شما فضای کافی برای نصب یا بروزرسانی برنامه وجود ندارد. با خالی کردن حافظه ی دستگاه می توانید این خطا را برطرف نمایید.

Error 491 / 923 / 101

۴۹۱ به این معناست که دانلود و بروزرسانی غیرممکن است. برای رفع این مشکل باید اکانت گوگل خود را حذف و مجددا اضافه نمایید.

به مسیر Settings > Accounts > Google بروید. روی اکانت خود بزنید و گزینه ی Remove account را انتخاب نمایید. گوشی را ریستارت کرده و با رفتن به همین مسیر اکانت خود را مجددا اضافه نمایید. در نهایت به مسیر Settings > Apps رفته و وارد تب All شوید. Google Services را پیدا کرده و Clear Data را بزنید.

Error 403

این پیغام نیز مشابه پیغام بالاست، با این تفاوت که در این حالت مشکل، ناشی از تداخل چند اکانت گوگل می باشد.

برای رفع این مشکل وارد اکانتی که برنامه را با آن دانلود کردید بشوید؛ برنامه را پاک کرده و مجدداً نصب نمایید.

اگر مشکل برطرف نشد، باید تاریخچه ی جستجوی پلی استور را پاک نمایید. برای این کار به Play Store Settings > Clear search history بروید. یا اینکه می توانید یک اکانت جدید ایجاد کرده و برنامه را با آن نصب نمایید.

Google Play Store clear search history

Error 927

این پیغام معمولاً هنگامی که پلی استور در وسط بروزرسانی با مشکل مواجه می شود نمایش داده می شود. بهترین راه حل این است که منتظر بمانید بروزرسانی و نصب تکمیل شود، سپس مجدداً امتحان نمایید. یا اینکه می توانید به مسیر Settings > Apps > All رفته و برای Google Services  و Play Store گزینه ی Clear app data را بزنید.

Error 481

اگر با این خطا مواجه شوید، احتمالاً اکانت گوگل شما با مشکل جدی مواجه شده است. تنها راه حل این است که اکانت قدیمی خود را حذف کرده و یک اکانت جدید ایجاد نمایید. می توانید این کار را با رفتن به مسیر General Settings > Accounts > Google انجام دهید.

 

 

Error 911

آخرین پیغام خطایی که در آموزش رفع مشکلات رایج Google Play بررسی خواهیم کرد، خطای ۹۱۱ است. دلیل بروز این خطا کمی پیچیده تر از خطاهای دیگر است؛ چراکه دلیل آن می تواند وجود مشکل در اتصال وای فای باشد، اما در بعضی موارد با پاک کردن دیتای پلی استور برطرف شده است.

اگر به وای فای ای متصل هستید که نیاز به احراز هویت دارد، ممکن است دلیل خطا این باشد که نیاز به ورود مجدد دارید. اگر مشکل همچنان چابرحا بود، اتصال خود را تغییر دهید.

همچنین می توانید به مسیر Settings > Apps رفته و با پیدا کردن Google Services در تب All، گزینه های Clear Data و Clear Cache را بزنید.

 

امیدواریم آموزش رفع مشکلات رایج Google Play برای شما مفید بوده باشد. مشکلات و سوالات خود را با ما درمیان بگذارید.

منبع

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

  1. Saeid گفت:

    Salam man to ye bazi online nemitonm vared sham mizane erorr403 mizane chikar bokonm? Ios ham hast goshim

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *