بررسی تخصصی گوشی Sony Xperia XA

بررسی تخصصی گوشی Sony Xperia XA

بررسی تخصصی گوشی Sony Xperia XA

معرفی

گوشی  Sony Xperia XA که مناسب ترین قیمت را در میان خانواده ی گوشی های سری X دارد به سرعت توانست میان مردم به محبوبیت برسد.

این گوشی نازک ترین گوشی ۵ اینچی موجود است.  گوشه های منحنی گلس مقاوم در برابر خش که روی صفحه قرار دارد به خوبی روی کناره های فلزی گوشی جای گرفته است. حتی بهترین گوشی ها نیز اغلب اوقات نمی توانند چنین ظرافتی را رعایت کنند.

با طراحی زیبای اکسپریا و بسیاری از پیشرفت های صوتی و تصویری این گوشی فراتر از یک گوشی میان رده است.

ویژگی های کلیدی

  • نازک ترین گوشی ۵ اینچی، قاب فلزی، بدنه ی پلی کربنات
  • دارای LCD 5 اینچی با رزولوشن ۷۲۰ X 1280px و تراکم پیکسل ۲۹۴ppi، موتور براویا ۲، گلس مقاوم در برابر خش ۵D.
  • اندروید ۶٫۰ مارشمالو با لانچر اکسپریا
  • چیپ ست MediaTek MT6755 Helio P10، پردازنده Cortex-A53 هشت هسته با فرکانس ۲ گیگاهرتز، Mali-T860MP2 GPU و رم ۲ گیگابایت.
  • دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با ضبط ویدیو ۱۰۸۰p@30fps و فوکوس خودکار هیبریدی؛ دوربین جلو ۸ مگاپیکسل با ضبط ویدئو ۱۰۸۰p@30fps
  • حافظه ی داخلی ۱۶ گیگابایتی و اسلات microSD
  • دارای مدل تک سیمکارت و دو سیمکارت
  • LTE Cat.4 (150Mbps); Dual-band Wi-Fi a/b/g/n; A-GPS/GLONASS receiver, Bluetooth v4.1, FM radio with RDS
  • حذف کننده ی نویز فعال با میکروفون اختصاصی
  • باتری غیرقابل حمل ۲,۳۰۰mAh ( با پشتیبانی از Pump Express 2.0)

 

معایب اصلی

  • ظرفیت باتری متوسط است.
  • سنسور اثرانگشت ندارد.

سنسور اثر انگشت در این مدل وجود ندارد. سونی معتقد است قرار دادن سنسور اثر انگشت باعث ضخیم تر شدن لبه ها می شود؛ چراکه این شرکت باور دارد محل مناسب برای قراردادن سنسور در کناره های گوشی است و نه در جلو یا پشت آن.

Sony Xperia XA official images - Sony Xperia XA review Sony Xperia XA official images - Sony Xperia XA review Sony Xperia XA official images - Sony Xperia XA review Sony Xperia XA official images - Sony Xperia XA review

 

جعبه گشایی Sony Xperia XA

جعبه ی سونی اکسپریا XA با رویه ی سفید و لوگوی جدید و چشم گیر Xperia X بسیار ساده به نظر می رسد. هنگامی که آن را بازی می کنید انفجار رنگ ها را مشاهده می نمایید.

جعبه ای که ما در این بررسی در اختیار داشتیم شامل یک پورت microUSB و یک شارژر ۱٫۵A بود. توجه داشته باشید که جعبه های شرکت سونی در کشورهای مختلف، متفاوت می باشد.

بررسی ظاهر Sony Xperia XA

گوشی اکسپریا XA دارای ابعاد ۱۴۳٫۶ X 66.8 X 7.9 mm می باشد. همانطور که گفتیم این گوشی باریک ترین گوشی ۵ اینچی موجود است. وزن آن نیز سبک و ۱۳۷٫۴ گرم است. گلس منحنی جلو و کناره های فلزی نیز به نازکی آن کمک می کند.

قد آن کمی برای یک گوشی ۵ اینچی بلند است، به خصوص که خبری از دکمه های سخت افزاری و اسپیکرهای استریو نیست؛ با این حال کمترین تاثیر را روی قابلیت استفاده ی آن دارد. وزن گوشی به خوبی توزیع شده است بنابراین در هیچ سمت آن احساس سنگینی نمی کنید.

 

سخت افزار

Sony Xperia XA review

سونی همواره به ساخت و ساختار محصولات خود افتخار می کند و Xperia XA نیز یک تلاش قوی به حساب می آِید. با اینکه همچنان از طراحی پایه ی اکسپریا پیروی می کند اما بهبودهای کوچک است که آن را عالی می کند.

گلس ۲٫۵D، کناره های باریک، قاب فلزی، نسبت ضخامت و و وزن به خوبی در کنار هم قرار گرفته اند. کمتر پیش می آید که یک گوشی میان رده شما را وارد کند آرزو کنید کاش برادر پرچمدارش نیز کمی شبیه او بود.

The Xperia XA is one of the best-designed Sonys in recent years - Sony Xperia XA review The Xperia XA is one of the best-designed Sonys in recent years - Sony Xperia XA review The Xperia XA is one of the best-designed Sonys in recent years - Sony Xperia XA review

توجه داشته باشید که Xperia X دارای بدنه ی پشتی فلزی و کناره های پلی کربنات است ولی Xperia XA کناره های فلزی و بدنه ی پشتی پلی کربنات دارد.

هرچند این مواد کمی اثر انگشت را روی خود نشان می دهند اما بسیار با کیفیت هستند. پلی کربنات نیز بادوام تر از شیشه است و این وضعیت را برای افرادی که گوشی زیاد از دستشان می افتد بهتر می کند.

دکمه ی پاور OmniBalance در سمت راست نیز با توجه به دستی که گوشی را با آن نگه می دارید به آسانی توسط انگشت اشاره یا انگشت شست قابل دسترسی خواهد بود.

The volume rocker is poorly positioned - Sony Xperia XA review No fingerprint reader on this Power key - Sony Xperia XA review

دکمه ی صدا میان دکمه ی پاور و دکمه ی شاتر قرار گرفته است و به سادگی توسط دست چپ قابل دسترسی خواهد بود، اما فشردن آن با انگشت شست دست راست کمی سخت است.

همانطور که گفتیم این گوشی سنسور اثر انگشت ندارد و اگر به شما احساس بهتری می دهد باید بگوییم که گوشی های Xperia X و X Performance نیز این سنسور را ندارند. از آنجایی که ما درباره ی یک گوشی میان رده صحبت می کنیم امتیاز زیادی را به خاطر این سنسور کم نمی کنیم.

کناره ی دیگر گوشی برای اسلات های کارت ها است که زیر درپوش مخصوص پنهان شده است. ما برای بررسی مدل تک سیم را در اختیار داریم که در آن اسلات های نانو سیم کارت و کارت حافظه جدا از هم قرار دارند. در مدل دو سیم کارت نیز اسلات کارت حافظه جدا می باشد.

The card slots on the Xperia XA are hidden behind a flap - Sony Xperia XA review The card slots on the Xperia XA are hidden behind a flap - Sony Xperia XA review

حاشیه های نسبتاً جاداری در بالا و پایین صفحه قرار دارد. حاشیه ی بالا محل قرار گیری خروجی صدا، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی، سنسورها(حسگر مجاورتی، نور محیط) و چراغ اعلان (کوچک؛ نامرئی در صورت خاموش بودن، قرار گرفته در سمت چپ) است.

حاشیه ی پایین خالی است، هرچند سونی اسپیکرهای استریو را برای مدل های بالاتر X رزرو کرده است.

Loudspeaker on the bottom - Sony Xperia XA review microUSB 2.0 and mic too - Sony Xperia XA review 3.5mm audio jack on top - Sony Xperia XA review 3.5mm audio jack on top - Sony Xperia XA review

بلندگوی اکسپریا XA در زیر و در کنار میکروفون و پورت microUSB 2.0 قرار دارد. میکروفون ثانویه برای صدای استریو و نیز حذف کننده ی نویز در بالا و در کنار جک صوتی ۳٫۵mm قرار دارد.

دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت و در سمت چپ بالا به همراه یک فلاش LED در زیر آن قرار دارد. دوربین هم تراز بدنه ی پشتی است که به دلیل شکل منحنی بدنه کمک می کند اگر گوشی از پشت روی میز قرار بگیرد، دوربین با سطح تماس نداشته باشد.

بدنه ی پشتی پلی کربنات محکم بسته شده است، بنابراین سعی نکنید آن را باز کنید. در زیر آن تنها یک باتری ۲,۳۰۰mAh قرار دارد.

The polycarbonate back is home to a 13MP camera and its LED flash friend - Sony Xperia XA review The polycarbonate back is home to a 13MP camera and its LED flash friend - Sony Xperia XA review

چهار رنگ برای این گوشی در دسترس است: سیاه گرافیتی ( مدلی که ما در اختیار داریم)، سفید، طلایی آهکی و طلایی رزی.

صفحه نمایش

سونی اکسپریا XA یک صفحه نمایش ۵ اینچی دارد که زیر گلس ضدخش ۲٫۵D قرار گرفته است. این گوشی دارای موتور Mobile Bravia 2 و حالت Super Vivid  می باشد.

رزولوشن ۷۲۰ X 1,280px (یا ۷۲۰p) هرچند به وضوح صفحه ۱۰۸۰p نیست اما تراکم پیکسل ۲۹۴ppi این مشکل را تا حد زیادی برطرف می کند( تراکم پیکسل آیفون ۶s  ۳۲۶ppi است).

رنگ ها به وضوح نمایشگرهای Triluminos در اکسپریا های دیگر، و با میانگین deltaE  ۸٫۳ چندان دقیق نیستند.

تعادل سفید خاموش است، اما اسلایدرهایی وجود دارد که به شما اجازه می دهد تعادل سفید را با اسلایدرهای RGB تنظیم کنید.

کنتراست و روشنایی صفحه بسیار خوب است. در شب می توانید با کاهش روشنایی از درخشش بیش از حد آن جلوگیری کنید.

پیشرفتهای تصویر شامل موتور براویا است که هم برای عکس ها و هم برای فیلم ها کار می کند و باعث بهبود رنگ ها و وضوح تصاویر می شود.  همچنین حالت Super Vivid تصاویری سورئال و فوق العاده زنده برای شما به ارمغان می آورد.

وقتی با زاویه به صفحه نگاه می کنید، کنتراست تغییری نمی کند اما شاهد عوض شدن ته رنگ ها خواهید بود.

خوانایی در نور آفتاب بسیار خوب بوده و تا حد زیادی به Xperia Z5 Compact شباهت دارد و بهتر از HTC 10 است.

می توانید روشنایی خودکار را از تنظیمات فعال نمایید ( اما از منوی دسترسی سریع در نوار اعلان قابل دستیابی نیست). نور زمینه ی هوشمند تا وقتی به صفحه نگاه می کنید گوشی را روشن نگه می دارد.

 

اتصالات

گوشی Sony Xpreia XA در دو مدل تک و دو سیم کارت عرضه شده است. VoLTE برای کیفیت بالای صدا در تماس ها پشتیبانی می شود. به لطف LTE Cat 4 می توانید سرعتی تا ۱۵۰Mbps را تجربه کنید و یا از وای فای دوبانده a/b/g/n استفاده نمایید.

Bluetooth 4.1 و NFC نیز از دیگر امکانات گوشی است.

اتصال بی سیم شامل DLNA و Miracast است. گوشی خروجی تلویزیون ندارد اما پورت USB از On The Go برای استفاده از فضای ذخیره سازی خارجی پشتیبانی می کند.

باتری

Sony Xperia XA review

سونی اکسپریا XA باریک و سبک است، در نتیجه جای زیادی برای باتری باقی نمی ماند. XA یک باتری ۲۳۰۰mAh دارد که برای یک گوشی ۵ اینچی کافی نیست.

امکان استفاده از فناوری شارژ سریع در این گوشی وجود دارد و طبق گفته ی سونی می توانید با دقیقه استفاده از شارژر UCH12 5 ساعت عمر باتری به دست آورید.

شارژری که توسط این گوشی ارائه می شود ۱٫۵A است. برای استفاده از شارژ سریع نیاز به شارژری دارید که از PumpExpress پشتیبانی کند.

ویژگی Stamina سونی در این گوشی نیز وجود دارد. این ویژگی دارای دو حالت است: Regular Stamina و Ultra Stamina. حالت اول ویژگی های غیر ضروری مثل GPS و ویبره را غیر فعال می کند اما گوشی همچنان یک اسمارت فون باقی می ماند.

حالت Ultra Stamina برای اوقات بحرانی است که نمی توانید تا مدت زیادی پریز برق پیدا کنید. در این حالت با فعال کردن این ویژگی تنها به امکانات ابتدایی دسترسی خواهید داشت؛ یعنی، شماره گیر، مخاطبین، پیام های متنی، دوربین و ساعت.

مانند دیگر گوشی های خانواده X، باتری اکسپریا XA از فناری Qnovo استفاده می کند که باعث افزایش عمر باتری می شود. هرچه از عمر باتری می گذرد، شارژ کمتری نگه می دارد و این مشکلی است که Qnovo با مدیریت هوشمند شارژی که وارد باتری می شود رفع می کند.

عملکرد کلی باتری چندان عالی نیست. ما در تست مقاومت خود توانستیم ۴۰ ساعت از باتری استفاده کنیم؛ که یعنی برای رسیدن به زمان دو روزه ای که سونی وعده داده نباید زیاد به Xperia XA فشار بیاورید. وبگردی بیشترین مصرف باتری را دارد و باتری فقط ۵ ساعت دوام می آورد. باتری در پخش ویدئو عملکرد بهتری دارد و زمان مکالمه نیز به ۱۰ ساعت می رسد که مناسب است.

Sony Xperia XA review

رابط کاربری

Lockscreen - Sony Xperia XA review Lockscreen - Sony Xperia XA review Lockscreen settings - Sony Xperia XA review

سری جدید گوشی های X سونی با اندروید ۶٫۰٫۱ به بازار عرضه می شود. اکسپریا XA تنها ۱۶ گیگابایت حافظه ی داخلی دارد که ۸ گیگ آن قابل استفاده می باشد. بنابراین استفاده از کارت حافظه ضروری است.

صفحه قفل برای نمایش تم اکسپریا بهینه سازی شده است. اعداد ساعت شفاف هستند و والپیپر از میان آنها دیده می شود. با کشیدن انگشت خود به سمت چپ و بالا می توانید قفل را باز کنید و با کشیدن به سمت پایین اعلان ها را مشاهده خواهید کرد.

صفحه خانگی بدون تغییر مانده است. با کشیدن انگشت به سمت پایین لیستی از پرکاربردترین برنامه ها به همراه توصیه هایی برای نصب برنامه های جدید به شما نمایش داده می شود.

 

بررسی تخصصی گوشی Sony Xperia XA

Homescreen - Sony Xperia XA review Homescreen - Sony Xperia XA review App suggestions and search - Sony Xperia XA review App suggestions and search - Sony Xperia XA review

نوار اعلان کاملاً همان نوار اعلان اندرویدی است. می توانید کاشی های دسترسی سریع را جابه جا و روشنایی صفحه را تنظیم کنید.

Standard app drawer - Sony Xperia XA review Standard app drawer - Sony Xperia XA review Standard app drawer - Sony Xperia XA review

Xperia themes - Sony Xperia XA review Xperia themes - Sony Xperia XA review Xperia themes - Sony Xperia XA review Xperia themes - Sony Xperia XA review

ویژگی Smart Cleaner در دوره های زمانی مشخص کَش برنامه های بلااستفاده را پاک می کند. می توانید این ویژگی را به طور کلی یا برای برنامه های خاص غیرفعال کنید.

Smart Cleaner frees up memory of both kinds - Sony Xperia XA review Smart Cleaner frees up memory of both kinds - Sony Xperia XA review Smart Cleaner frees up memory of both kinds - Sony Xperia XA review Smart Cleaner frees up memory of both kinds - Sony Xperia XA review

یکی از چیزهایی که اندروید سال ها فراموش کرده راه حلی برای بکاپ گیری است که اکنون سونی به شما ارائه می دهد. به این ترتیب می توانید از برنامه ها، مخاطبین، پیام ها و تنظیمات تلفن بکاپ بگیرید. فایل پشتیبان می تواند روی اکانت آنلاین سونی، روی کارت حافظه و یا روی دستگاه یو اس بی خارجی ذخیره شود. همچنین امکان زمان بندی بکاپ گیری وجود دارد.

Scheduled backups are the best way to prevent data loss - Sony Xperia XA review Scheduled backups are the best way to prevent data loss - Sony Xperia XA review Scheduled backups are the best way to prevent data loss - Sony Xperia XA review

عملکرد

بررسی تخصصی گوشی Sony Xperia XA

Sony Xperia XA review

Sony Xperia XA مانند XA Ultra از چیپ ست MediaTek استفاده می کند. در حالی که X duo دارای چیپ ست کوالکام است. این چیپ ست دارای هشت هسته ی Cortex-A53s با فرکانس ۲  گیگاهرتز و یک Mali-T680 دو هسته و رم ۲ گیگابایت است.

رم ۲ گیگابایت ممکن است کم به نظر برسد، اما Xperia XA به خوبی بین برنامه ها جابه جا می شود. اپ های سنگین مثل بازی ها به دلیل کافی نبودن رم بعد از چندبار جابه جا شدن بین برنامه ها نیاز به بارگزاری مجدد دارند.

پردازنده برای یک گوشی میان رده سریع است. GPU برای صفحه ی ۷۲۰P کاملا مناسب است. بنابراین در این قسمت همه چیز برای اکسپریا XA مساعد است.

دوربین

Sony Xperia XA review

سونی اکسپریا XA از یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی برخوردار می باشد که نه به کهنگی دوربین استفاده شده در XA Ultra است و نه به اندازه ی دوربین X و X Performance جدید است. این دوربین دارای فوکوس خودکار هیبریدی با قابلیت پشتیبانی از ردیابی خودکار است.

بررسی تخصصی گوشی Sony Xperia XA

Xperia camera UI - Sony Xperia XA review Xperia camera UI - Sony Xperia XA review

رابط کاربری دوربین مشابه دیگر مدل های X است،  به این معنا که کشیدن انگشت به صورت عمودی حالت ها را عوض می کند و کشیدن انگشت به صورت افقی باعث جابه جایی میان دوربین جلو و عقب می شود.

Additional settings - Sony Xperia XA review Camera apps - Sony Xperia XA review

این مدل شامل Superior Auto، Manual و تعدادی برنامه ی دوربین بوده که بعضی از از آنها مانند Panorama کاربردی و بعضی مانند AR سرگرم کننده است.

Sony Xperia XA samples: Normal - Sony Xperia XA review Sony Xperia XA samples: Superior Auto - Sony Xperia XA review
Sony Xperia XA samples: Normal - Sony Xperia XA review Sony Xperia XA samples: Superior Auto - Sony Xperia XA review
Sony Xperia XA samples: Normal - Sony Xperia XA review Sony Xperia XA samples: Superior Auto - Sony Xperia XA review

Sony Xperia XA samples: Normal • Superior Auto

بررسی تخصصی گوشی Sony Xperia XA

Sony Xperia XA samples: Normal - Sony Xperia XA review Sony Xperia XA samples: Superior Auto - Sony Xperia XA review Sony Xperia XA samples: HDR - Sony Xperia XA review
Sony Xperia XA samples: Normal - Sony Xperia XA review Sony Xperia XA samples: Superior Auto - Sony Xperia XA review Sony Xperia XA samples: HDR - Sony Xperia XA review
Sony Xperia XA samples: Normal - Sony Xperia XA review Sony Xperia XA samples: Superior Auto - Sony Xperia XA review Sony Xperia XA samples: HDR - Sony Xperia XA review
Sony Xperia XA samples: Normal - Sony Xperia XA review Sony Xperia XA samples: Superior Auto - Sony Xperia XA review Sony Xperia XA samples: HDR - Sony Xperia XA review
Sony Xperia XA samples: Normal • Superior Auto • HDR

دوربین ۸ مگاپیکسلی سلفی چندان چشمگیر نیست اما با این حال از خیلی موارد دیگر بهتر است.

Sony Xperia XA samples: Normal - Sony Xperia XA review

ویژگی Quick Capture برای گوشی قفل شده نیز به شما اجازه می دهد با فشردن کلید شاتر قفل صفحه باز شده و عکس گرفته شود. می توانید انتخاب کنید که این ویژگی تنها قفل صفحه را باز کرده و دوربین را باز نماید یا به جای عکس، فیلم بگیرد. این ویژگی با اینکه به اندازه ی Xperia X سریع نیست اما با این حال سرعت خوبی دارد. توجه داشته باشید که اغلب اوقات دوربین فرصت کافی برای فوکوس و تنظیم نور پیدا نمی کند و شاید لازم باشد بعضی عکس ها را دوباره بگیرید.

کیفیت تصویر

دوربین با رزولوشن ۱۳ مگاپیکسل تصاویری با کیفیت خود ضبط می نماید. محدوده ی داینامیک حتی بدون HDR نیز خوب است و تعادل خوبی میان سایه ها و روشنایی برقرار می شود.

تصاویر گرفته شده با Manual نیز خوب است اما ما استفاده از Superior Auto را توصیه می کنیم. هردو حالت تا حد زیادی عکس های مشابهی می گیرند اما در بعضی مواقع SA نتیجه ی بهتری ارائه می دهد.

دوربین سلفی عکس های خوب و واضحی می گیرد.

بررسی تخصصی گوشی Sony Xperia XA

دوربین ویدئو

دوربین سونی اکسپریا XA می تواند ویدئوی ۱۰۸۰p با فریم ریت ۳۰fps با هردو دوربین ضبط کند. همچنین ویژگی های ثبات SteadyShot و HDR نیز در اختیار شما قرار گرفته است.

بررسی تخصصی گوشی Sony Xperia XA

نتیجه گیری

Sony Xperia XA review

کلام آخر

Xperia XA توانسته جای خود را میان ما باز کند. این گوشی ما را به یاد Xperia T با بدنه ی منحنی و Xperia P با بدنه ی فلزی می اندازد. XA باریک ترین گوشی با صفحه نمایش ۵ اینچ در میان گوشی های موجود می باشد. نسبت عرض، ضخامت و وزن به به خوبی رعایت شده و ظرافت انحنای بدنه در کناره ها به کاربر احساس دلپذیری می دهد.

سونی در اکسپریا XA کمیت را فدای کیفیت نکرده است. قاب فلزی و کناره های پلی کربنات به خوبی طراحی شده، صفحه نمایش ۷۲۰p روشن و دارای رنگ های مناسب بوده و هر دو دوربین کیفیت خوبی دارد.

به طور کلی اگر Sony Xperia XA را با رقبایش مقایسه کنیم، موفق تر از X عمل می کند. با این حال باید گوشی هایی نظیر Z5، Galaxy S7، LG G5 و Huawei P9 را نیز در نظر بگیریم.

کیفیت ساخت این گوشی بسیار خوب است. نسبت به گوشی های مشابه عملکرد بهتری در بازی ها از خود نشان می دهد. دوربین ۱۳ مگاپیکسلی آن کیفیت بسیار خوبی در میان دوربین های این رده دارد. اگر عمر باتری بهتر می بود می توانستیم این گوشی را جایگزین مدرن Xperia SP در نظر بگیریم.

منبع

مطالب مرتبط

۸ دیدگاه‌

  1. Arad گفت:

    سلام

    مانند دیگر گوشی های خانواده X، باتری اکسپریا XA از فناری Qnovo استفاده می کند که باعث افزایش عمر باتری می شود. هرچه از عمر باتری می گذرد، شارژ کمتری نگه می دارد و این مشکلی است که Qnovo با مدیریت هوشمند شارژی که وارد باتری می شود رفع می کند.
    طبق چیزی که شما گفتید این گوشی دارای این فناوری هست ولی سایت اکسپریان گفته نیست و ندارد من الان گیج شدم بالاخره داره یا نداره؟؟

  2. محمد گفت:

    سلام باتری در حالت stand by چقدر دوام داره لطفا کسی که با گوشی کار کرده بگه???
    لطفا جواب بدید

  3. محمد گفت:

    سلام
    باطری در حالت stand by چقدر دوام داره؟البته بعد اپدیت. لطفا جواب بدید خیلی برام مهمه،وتاچش چطوره؟

  4. amir.h.r گفت:

    لطفا در مورد فقل الگوی گوشی xperia XA راهنمایی کنید.ممنون

    • amir.h.r گفت:

      درمورد باز کردن قفل الگو xperia XA توضیح دهید.درصورت امکان باز کردن قفل بدون ریست .خیلی ممنون

  5. سعادت گفت:

    سلام
    فایل بعضی از برنامه های دانلود شده روی گوشی باز نمیشود که نصب کنیم..این مشکل را چگونه برطرف کنیم؟

  6. Ali گفت:

    سلام
    واقعا گوشی مزخرف و نازک نارنجی و لی مصرفی هست.بدترین گزینه برای این رنج قیمت است. من dual شو دارم و الان بعد از یک سال استفاده هرروز یک مرض جدید پیدا میکنه الانم که تاچش بدون دلیل سوخته خیلی گوشی مزخرفیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *