بررسی عملکرد دوربین Sony Xperia X

Sony Xperia X جدید ترین پرچمدار خانواده Xperia محسوب میشود و دارای یک دوربین ۲۳ مگاپیکسلی در پشت گوشی است اما باید دید در واقعیت این دوربین تا چه اندازه میتواند موفق ظاهر شود و چه عملکردی را در تست ها از خود نشان میدهد . Dxomark یکی از قوی ترین گروه ها در زمینه بررسی عملکرد دوربین هاست و از دوربین های تخصصی DSLR گرفته تا دوربین های معمولی و دوربین های گوشی را مورد بررسی و آزمایش قرار میدهد . در جدیدترین تست این گروه پرچمدار سونی یعنی Sony Xperia X مورد آزمایش قرار گرفته و در ادامه به بررسی نحوه عملکرد دوربین این گوشی و همچنین نقاط قوت و ضعف آن می پردازیم .

نمرات و عملکرد تصاویر گرفته شده توسط Sony Xperia X :

Sony Xperia X photo

پس از تست های انجام شده بر روی گوشی ، Sony Xperia X موفق به کسب امتیاز بالای ۸۸ شد و این گوشی در زمینه کیفیت و عملکرد دوربین توانست تا در کنار سایر پرچمداران اندرویدی نظیر HTC 10 و Samsung Galaxy 7 Edge قرار بگیرد . طبق گفته های Dxomark این گوشی در زمینه فوکوس خودکار بسیار بی نظیر عمل میکند و در محیط های تاریک و کم نور نیز میتواند عکس های با کیفیت بالایی را به ثبت رساند .

نمرات و عملکرد ویدئو گرفته شده توسط Sony Xperia X :

Sony Xperia X video

جمع بندی عملکرد دوربین Sony Xperia X :

Sony Xperia X در اکثر بخش ها توانست تا امتیاز بالایی را برای خود به ثبت رساند و نشان داد جدید ترین پرچمدار سونی همانطور که انتظار می رفت از دوربین با کیفیت بالایی برخوردار است و تنها ضعف های دوربین را میتوان در قابلیت Auto HDR و نویز موجود در تصاویر گرفته شده در فضای باز دانست که در برخی موارد تنها کمی ضعیف عملکردند اما هنوز در سطح کیفی بسیار بالایی در مقایسه با سایر گوشی ها قرار دارند . اگر به دنبال یک پرچمدار با دوربین بسیار قوی و با کیفیت میگردید Sony Xperia X میتوانید گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد .

ویژگی های مثبت دوربین :

بهره مندی از یک دوربین ۲۳ مگاپیکسلی و ثبت تصاویر بسیار با کیفیت

قابلیت فوکوس خودکار بسیار سریع و عملکرد با کیفیت بالا حتی در مکان های تاریک و کم نور

وجود کم نویز در تصاویر گرفته شده در نور کم

تراز سفیدی یا همان white balance در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد

نمایش خوب جزئیات تصاویر در هنگام استفاده از فلش دوربین

ویژگی های منفی دوربین :

مشاهده ضعف در عملکرد Auto HDR در برخی موارد

وجود مقدار کمی نویز در تصاویر گرفته شده در فضای باز

منبع

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *